neljapäev, 26. november 2015

Iseseisev töö V - Analüüs

1. Kuivõrd suurenes/muutus/jäi samaks sinu enda õpikeskkondade kaardistus peale lasteaia keskkondade kaardistamise? Kas lasteaedades oli keskkondi, mida sina varem ei olnud kasutanud? Olid sinu jaoks uued. Või oli keskkondi, mida tead, tunned ja ise kasutad.

Peale õpikeskkondade kaardistust jäi minu kaardistus samaks, peaaegu. Enamus keskkondi, mida lasteaias välja toodi, kasutasin ma juba ja kasutan siiani, lisandus vaid eLasteaed. Keskkond, mille koolitust ma viisin läbi õpetajatele ning mis tekitas algselt meelehärmi, keskkond oli uus nii minu kui ka ülejäänud õpetajate jaoks. Kuid nüüdseks asi toimib ja kasutatakse seda keskkonda igapäevaselt.

2. Millised keskkonnad, võrgustikud ei sobi sinu arvates lasteaia töös ning õppetöös lastega? Miks? Põhjenda! Isegi, kui sinu praktika lasteaias ühtegi sellist ei olnud, siis ühine arutelu seminaris tõi välja kindlasti keskkondi, mille suhtes on sul oma arvamus.

Need keskkonnad, mis välja toodi, sobivad lasteaia õppetöösse, kuid leian, et iga õpetaja saab aru, milline jutt sobib lastele ette kandmiseks või pilt näitamiseks ja milline mitte. Google keskkond on ju väga hea erineva informatsiooni hankimiseks, samuti ideede saamiseks, kuid õpetaja peab mõistma, et alati pole seal kõik informatsioon usaldusväärne.

3. Millised veebipõhised keskkonnad, võrgustikud on sinu arvates vajalikud, olulised igas lasteaias?

Lasteaia oma kodulehekülg ennekõike. Väga hea keskkond on Pinterest. Olen ise selle suur kasutaja ning paljud õpetajad kasutavad seda ideede saamiseks. teine väga tihedasti kasutatav keskkond on Lastekas, vastavalt teemale mõne õpetliku video vaatamine ning selle arutelu.

4. Milliste keskkondade ja selle võrgustike potensiaali ei kasutata piisavalt? Too näiteid enda praktika lasteaia kohta, võimalusel ka nende kohta, mida arutlesite praktika seminaris?

Tänu sellele õppeainele hakkasin ma oma rühmas pidama rühma blogi, mida täiendan küll mitte iga päev, aga vajadusel. Näiteks kõige rohkem olen hetkel postitanud laste töid, aga ka õppekäike. Leian, et blogi pidamine on huvitav ja lastevanematele samuti põnev lugeda, mida laps põnevat lasteaias tegi. Siin saab õpetaja anda tagasisidet lapse päevast. Kahjuks selliseid keskkondi praktika lasteaias ei tee ükski õpetaja, kuna puuduvad oskused )ei tunta neid keskkondi), toodi välja ka, et see lisatöö.


1 kommentaar:

  1. Tänan analüüsi eest, see on arvestatud ning väga positiivne, et blogimise õppetööga sidunud oled. Jõudu ja edu digimaailma katsetamisel.

    VastaKustuta